Superbike-online.cz

Test Yamaha Dragstar 1100 Classic 2005: těžkotonážka

6.srpna Ondra Mašek

Světu teď vládnou cruisery, pravých chopperů s úzkým předním kolem je jak šafránu. Stejný osud provází i Drag Star 1100 Classic…

Drag Star nahradil velmi oblíbený model Virago 1100, ale jak napovídá název, je stavěn spíše v dragsterovém stylu. To znamená nízký a dlouhý. Když mi ho poprvé Tom přivezl, myslel jsem, že se s tím neotočím ani na čtyřproudé silnici a budu muset jezdit jen rovně. Náš test bike měl navíc ve výbavě pár dolpňků, který ještě víc umocňovaly jeho velikost. Hlavně přední plexisklo a přídavný světla. Praktické byly padací rámy, který motorce nedovolí spadnout úplně na zem, třeba při podklouznutí nohy při otáčení, odkud by ji jeden člověk těžko zvednul, ale opřou ji pod úhlem nějakých 40 stupňů. Při pádu za jízdy asi taky pomůžou, ale pochybuju, že se pod tímhle skoro 300 kilovým drobkem neohnou.

Jedině rovně?

Test Yamaha Dragstar 1100 2005_02Jízda na tomhle cruiseru je úplně jiná. Zjistil jsem sice, že se dá oproti původním předpokladům otočit i na obyč cestě, jen ne nakloněním a zatočením, jak je běžné na silničních motorkách, ale zastavením sundáním nohou ze stupaček plným rejdem a cupitáním. Většinou to nevyjde na poprvé, tak si musíte i couvnout. Teď mě napadla inovace pro příští model, který by mohli vybavit couvacím čidlem. Co vy víte, kdy se vám muže hodit :) Další, co mě fakt pobavilo, byl způsob projíždění zatáček. Tady nešlo jen motorku naklopit, tady se muselo točit řidítkama. Jo, je to pravda, tak jako v autě točíte volantem, tady řidítkama. Jinak to nechce zatáčet. Podle mě za to může přední tlustá guma v kombinaci s úhlem přední vidlice. Jo a taky široký řídítka, na kterých je to mnohem víc znát. Ale jak se jednou Dragstar nakloní, drží překvapivě stopu, i když od stupny lítaj jiskry. Ostatně to není problém, protože stupátka jsou docela nízko.

Pohovka

Test Yamaha Dragstar 1100 2005_05Řidič má k dispozici pohodlný křeslo. Posez je uvolněný s nohama nataženýma dopředu. To se ale nedá říct o sedle spolujezdce. Bobek na blatníku vypadá hodně polstrovaný, ale opak je pravdou. Tvrdý je jak čert a žádná holka na něm nechtěla sedět, že prý je z toho bolí prďka. Mě zklamalo rozměrné přední plexi. Když se rychlost zvedla na nějakých 120 – 130 km/h způsobovalo docela nepříjemný turbulence, při kterých se vám hlava kynklala, jak nějakýmu tydýtovi. Jízdní vlastnosti, krom již zmiňovaného zatáčení, byly docela v pohodě, ale rovně jel jedenáckovej Star stejně úplně nejlíp. To se dalo jet i docela rychle, i když ideální rychlosti, kde všechno fungovalo tak jak má, byli do těch 130 km/h.

Drag Star racing

Test Yamaha Dragstar 1100 2005_07Hrozně mě bavily rozjezdy z křižovatek. Jak je motorka těžká, nejde na zadní, a když pustíte rychle spojku, malujete od světel za pískotu zadního kola efektní čáru. A že jsem jich po našem městě nakreslil. Motor je klasika vzducháč do véčka. Sice jsem čekal větší zátah a míň častý řazení, ale jinak dobrý. Přední dva kotouče ovšem překvapily. Takovej brzdnej účinek (myšleno v rámci kategorie) jsem nečekal. O proti HD-čku, na kterým jsem se sklouznul o týden později, to byly jedovky. A když zkombinujete přední, zadní a brzdný účinek motoru dohromady, stojíte na fleku, za to vám ručím.

Poctivá práce

Test Yamaha Dragstar 1100 2005_03Na Dragstaru je ceněno použití poctivých materiálů. Všechno na co sáhnete je z pravýho plechu a ne jako u Hondích choperů z plastu. To sice zvedá celkovou hmotnost, ale lidi naladěný na tuhle vlnu to tak chtěj. Poctivej kus kovu je nadevše. Hodně chromu dá po dešti pěkně zabrat, ale když se to vyblejská, jak psouvský gulky, je radost na to pohledět. Tyhle motorky sloužej jako věšáky na různý ptákovinky, tak se málokdy stane, že potkáte dvě naprosto stejný mašiny. To je dobře, a když se to s těma doplňkama moc nepřežene, může to ještě Dragstara zkrášlit.

Classic polotovar

Test Yamaha Dragstar 1100 2005_04V základu je Dragstar klasika s drátěnejma kolama, pohonem kardanovou hřídelí a s širokejma řidítkama. Záleží pak na majiteli, jakým směrem svůj stroj povede, ale ať z něj bude cesťák, power cruiser nebo showbike je na čem stavět, základ je dobrej.

Přidat komentář +

Navigace

Přihlášení:
Registrace
RSS