Superbike-online.cz

Test Moto Guzzi V11 Scura R 2005: mega exkluzivita

27.července Ondra Mašek

Vždycky jsem si hrozně přál vlastnit nějakou výjimečnou motorku, kousek z některé limitované série, vyvoněný bike, prostě pořádnou exkluzivitu po které se každý otočí…

Určitě znáte ten pocit, když okolo něčeho chodíte jak kolem horký kaše. Jako když je před vámi věc, na kterou jste se moc těšili a vy byste teď nejradši utekli. Tak přesně tyhle pocity jsem zažíval, když mi Scuru R předával sám šéf A-Spiritu. Předáváčku začal slovy o nejoblíbenějším modelu ze současné nabídky, kterým pro něj Scura je a jen tak mimochodem prohodil větu, kterou si budu pamatovat do smrti: „Tenhle kousek je z limitované série, na světě jich je jen 40 kusů a dva se dostaly k nám“. Po těchto slovech jsem pomalu neměl ani odvahu si motorku převzít, ale chtíč vše přemohl. Hned první nastartování mě ujistilo, že to není obyčejný stroj. Příčně uložený vzduchem chlazený dvouválec motorku jemně rozvibroval. Po přidání plynu nakláněl stroj doprava, stejně jako to dělají boxery u BMW a speciální laděný výfuk dával náležitě vědět, že Scura ožila.

Fajnovka

Test Moto Guzzi V11 Scura 2005_03Při prvním podřazování jsem si vzpomněl na slova pana Pištěka o důraznosti řazení a dořazování. Ono totiž, pokud na Guzzinách řadíte lehce jako na japoncích, stane se vám to, co mě a trefíte falešnej neutrál, kterej není problém najít mezi každým kvaltem. A jak je to příjemný před zatáčkou, kde potřebujete brzdný moment motoru, asi víte. Chce to na řadičku víc síly, pak je všechno tak, jak má. Zemědělská převodovka patří k Moto Guzzi stejně jako modrý obláček kouře za Jawu 350. Naštěstí podobné situace pomáhají zachraňovat brzdy Brembo, které si bez problémů poradí s těmi 246 kg pohotovostní hmotnosti. Jízda na eRku je zážitek, vychutnáváte si každý kilometr, protože víte, že za rohem nepotkáte stejnou. Je to krásnej pocit jet na něčem tak exkluzivním. Vůbec nemáte nutkání za to tahat. Ba naopak, rádi zpomalíte, abyste Guzzinu ukázali. S tím, že se za vámi budou lidi ohlížet, musíte počítat. Scura je jiná, ale krásná. Tenhle retro styl se prostě líbí. Důkazem toho je můj zážitek z letošní GP v Brně. Po sobotních trénincích jsem Scuru postavil poblíž jednoho z kempů a na chvilku se vzdálil. Po návratu jsem se k motorce ani nemohl dostat, jak byla v obležení kolemjdoucích. A jak mi stouplo sebevědomí, když jsem skupinku převážně slintajících němců rozrazil a odjel. Tady jsem si plně uvědomil, proč lidi dávaj tak hříšný peníze za takovýhle motorky. Je to sice trochu masírka, ale ty pocity a hrdost za to určitě stojej. Za to jí prominete spoustu věcí. Takže vám nebude vadit již zmiňovaná převodovka nebo vyšší hmotnost. Kupujete si stroj, kterej není dokonalej, ale za to jedinečnej.

Traktorovitej motor

Test Moto Guzzi V11 Scura 2005_05Jízdní vlastnosti jsou díky špičkovému odpružení Öhlins perfektní, samozřejmě s přihlédnutím k váze. S ní je nutné počítat na brzdách a v zatáčkách, kde je potřeba Scuru k náklonu přinutit. Neznamená to, že se s ní budete přetahovat, ale chce to pevnější ruku. Pak zjistíte, jak je podvozek příjemně tuhý a nádherně čitelný. Za klidnou jízdou je podepsán i tlumič řízení od stejné značky jako odpružení. Motor byl u testovaného kousku doplněn Powercomandrem a otevřeným sáním přes košíkové filtry K&N. To dvouventilové jedenáctce jednoznačně prospělo a její výkon posunulo ještě o nějaký ten koník výš. Zátah je plynulý od volnoběhu s tím, že při nižších točkách jsou přeci jen znát vibrace vzduchem chlazeného dvouválu. Stříkačka Magneti Marelli zaručuje bezproblémové starty, ale také dobrou odezvu na plyn, kterou oceníte hlavně při průjezdu zatáčkou. A když dáte plnej, ozve se ze sání chroptění nasranýho nosorožce, motorka se trochu zaklepe a vyrazí se stejnou razancí vpřed. Při sportovním tempu je nutné držet otáčky nad 6 tisíc, pak V11 vydá ze sebe úplně všechno. Dlouho to však nevydržíte a brzo se vrátíte do nižších otáček, kde si budete užívat krouťáku. Částečně za to může i přední kapotáž, která je více kosmetickým doplňkem než ochranou proti větru.

Extra výbavička

Test Moto Guzzi V11 Scura 2005_06Test bike měl o proti seriovému eRku navíc hodně vyvoněnou výbavu za velkej balík peněz. Na první pohled je vidět speciální výfuk pod motorem od vrchního ladiče Guzzin firmy Ghezzi-Brian. Jeho hluboký dunivý zvuk přesně sedí k téhle motorce a budete si ho vychutnávat. Jen si musíte dát pozor na díry a obrubníky, abyste ho někde nenechali. Od stejný firmy je i zadní okousaný koutouč. K lepší ovladatelnosti přispívají extra lehká kola od OZ Racing a celkový sportovní dojem dotváří závodní přepákovaní. Tyto věcičky zvedli nejen exkluzivitu, ale i cenu na 498 860 korun.

Poslední šance

Test Moto Guzzi V11 Scura 2005_02Moto Guzzi V11 Scura R ve mě zanechala tak silný zážitek, který se nedá srovnat ani s nedávno testovanou modernější Brevou 1100. Je škoda, že řada V11 končí a snad ji nahradí připravovaná novinka Griso. Na to, zda se tak stane, si ještě musíme počkat.

Přidat komentář +

Navigace

Přihlášení:
Registrace
RSS