Superbike-online.cz

Test Honda CBF125 2009: mrštná jako lasička

7.června Tomáš Procházka

Novinka od Hondy, model CBF 125. Výrobci se povedlo skloubit, hezký vzhled a cestovní nadání s objemem do 125ccm. To vše za bezkonkurenční cenu.

Jak všichni víme, mladých motorkářů v nejmenších kategoriích stále přibývá, proto Honda udělala zásadní krok. Vyrobila spolehlivou, lehce ovladatelnou motorku, na které můžete jezdit celý den. Motorku, která vás vtáhne do světa dvou kol, a vůbec se u toho nezapotíte. Na první pohled tahle malorážka zaujme všechny. Přední světlo a štítek dodává motorce vzhled vyšších kubatur. Svým vzhledem nikoho neurazí a svoje uplatnění najdou jak ti vyššího vzrůstu, tak holky. Tedy netvrdíme, že vysoké holky nejsou, naopak, ty máme nejradši :). Ale zpátky na dvě kola… Nové CBF 125 je pro ty, kteří nevyhledávají dlouhé rovinky a nesápají se po velkém výkonu. Působí klidně, vyrovnaně a přesně taková je i na silnici.

Svěží a moderní

2009 Honda CBF125 2009 Honda CBF125 02Stačí se posadit a hned zjistíte, že je vše na svém místě. Široká řidítka, pohodlné sedlo, a přímý posez jako na klasické cestovní motorce. Přístrojový panel je moderní a dostatečně veliký. Ukazatel rychlosti je hezky vyobrazen a vzorově přehledný. Vedle něj je usazen praktický ukazatel stavu paliva. Jak říkám, motocykly jsou především o pocitu z jízdy, a už při samotném rozjezdu s Hondou CBF si nepřipadáte jako na dvacítce. Tady prostě neexistuje nějaké škubání, a samotné řazení jde také velmi zlehka. A až uvidíte tu hbitou ručičku na tachometru, budete si myslet, že sedíte na raketě. Teprve za půlkou tachometru je rychlost 80 km/h a sem se dostanete během několika málo sekund – ručička se tak po tachometru pohybuje závratnou rychlostí a to má na pocit z rychlosti velký vliv. Čtyřdobý vzduchem chlazený 2ventilový jednoválec SOHC s maximálním výkonem 8,3 kW zvládá všechny překážky i prudké stoupáky a motorka jede pořád vesele dál. Dokonce i v dvoumístném obsazení nemá větších problémů.

Každodenní zábava

2009 Honda CBF125 2009 Honda CBF125 03Díky všudy přítomnému pohodlí budete králem měst. Ulice, hřiště, postraní cestičky, nic není problém. Její další předností je ale také mimoměstský provoz. Na dálnici je to sice ohraná písnička, tady je na tom CBF 125 jako každá jiná dvacka. Vydržet se to dá, ale motorka je to víc pro zábavu než se hodinu klepat na dálnici ve sto deseti kilometrové rychlosti. Umí se tedy i roztočit, při zalehnutí a dobrých podmínkách jsem z ní dostal až 130 km/h, ale takto se poštěstí zřídka kdy. Její odpružení je měkké a vy se jen přehupujete přes nerovnosti českých silnic. U této motorky se tolik nepočítá s agresivní jízdou a prudkým dobržďováním, proto je vzadu umístěna brzda bubnová. Není tak ostrá, ale na druhou stranu je to i výhoda pro začátečníky. Ti se nemusí bát podklouznutí nebo nevynucených smyků zadního kola a tak ocení její pozvolný nástup. Vůbec bych se neostýchal s ní jet na daleký výlet, je na to připravená nejen po stránce pohodlí, ale také spotřeby a dojezdu, který činí až neskutečných 600 km na 13-ti litrovou nádrž.

Život s ní

2009 Honda CBF125 2009 Honda CBF125 05Jsou tu věci a maličkosti, které by stály za vylepšení, ale všechny mušky se odvíjí od ceny, za který motocykl pořídíte. Například výfuk by mohl být celý nerezový. Dále jsem nenašel žádné úchyty, na které byste připevnili síť na převoz druhé helmy nebo jiných věcí. Výhodou je však hlavní stojan, který ocení nejen motorkáři cestovatelé. Má to totiž výhodu při mazání řetězu, ale určitě i v lepší stabilitě motorky na písku či hlíně. Není opravdu nic, co bych mohl nové CBF 125 vysloveně vytknout. CBFko má všechny pozitiva ostatních maloobjemových motocyklů od výrobce. Popravdě to může někoho klamat, že je to motocykl tak trochu nevyhraněný. S čímž však můžete počítat jakmile přes ní přehodíte nohu, je respekt mezi auty. V každém zbudíte pocit, že jedete na dospělé motorce…

Verdikt

Motorka je skvěle připravená na všechny nástrahy českým silnic, ale klidně bych na této motorce jel i k moři. CBFko bych doporučil všem holkám, co začínají a bojí se provozu, ale i těm, kdo hledají spolehlivou motorku pro cestu do práce, na ryby nebo kam bude zrovna potřeba. Tahle dvacka najde uplatnění i v autoškolách. Dvě už jsem měl možnost potkat... V této cenové kategorii nemá zkrátka konkurenci.

Hodnocení

Design: 2-
Barvy na které jsme zvyklí a světlo které dodá dojem velké motorky. Zezadu však CBF působí jako motorky starších ročníků, černý matný výfuk a zadní odpružení po stranách nejsou moc moderní.

Pohodlí: 1
Pohodlné sedlo a příjemný posed za širokými řidítky je u motorky jakou je CBF alfou a omegou. Tady Honda každopádně zabodovala. Díry vás na této motorce nezajímají a bolest za krkem je vyloučena.

Pocit z jízdy: 1-
Musíte počítat s tím, že sedíte na dvacce. Není to CBF 600S a pokud se nevydáte na dálnici tak si budete užívat. Lehká ovladatelnost potěší každého a gumy sedí v zatáčkách jako přibité. Motor je čisťounký jak může být.

Plusy

+ Motor
+ Ovladatelnost
+ Cena

Minusy

- Nepřitažlivý vzhled

Foto: Honza Karásek

Přidat komentář +

Navigace

Přihlášení:
Registrace
RSS