Superbike-online.cz

BMW S 1000 RR: Alien versus rider

2.dubna Tomáš Procházka

Po BMW S1000 RR bude zase chvilku klid, protože kam bychom se za chvíli dostali…

Dneska kupodivu nezačneme designem. Je prostě bavoráckej a hodně osobitej, každej ať si na něj udělá názor sám. A že to má divnou přední masku a to boční žebrování je taky zvláštní? No, aspoň každej trochu znalej zase ví, že jedete na BMW a ne na „japonci“. A proč zmiňuju zrovna sportovní motorky z Japonska? Protože, se nabízí srovnání s motorkami, který po několik desetiletí vládly této třídě. Teda až do dnešních dnů…

Hodná, malá

S 1000RR 12V pomalých rychlostech může trochu vadit její extrémní kompaktnost. To, co se v maximálních rychlostech jeví jako ten největší luxus, může být ve městě na škodu. Dobře, už mlčim, jenom jsem si zkrátka po prvním usednutí za řídítka vzpomněl na Yamahu R6 když se v roce 2006 vytasila s ultrakopaktní pozicí. Každopádně ale jízda po městě neotravuje, otáčky se sbírají krásně už od 2 000 a elektronický plyn reaguje bez zaváhání na všechny povely. Kapitola sama pro sebe je pak přístrojový panel, protože se na něj opravdu hezky kouká. Nevím proč, bílý otáčkoměr spolu s digitálním okýnkem je už dnes standard, ale tady je to všechno daleko přehlednější a působí hodnotněji.

Double R

S 1000RR 21Motor je, jak už to dnes bývá zvykem, vybaven čtyřmi různými režimy, které více či méně ubírají na agresivitě motorového projevu. Jsou to režimy: Rain, Sport, Race a Slick. Popravdě by stačil jen jeden na korekci výkonu při jízdě v dešti, ale v Německu si asi řekli, že když mají Japonci palivové mapy tři, my budeme mít čtyři a musíme přihodit i Anti-hopping spojku. Abyste si tu pekelnou jízdu užili, zapracovali Němci i na podvozku, kterej pracuje snad na 110 procent, kterej tu má i pomocníky za příplatek - ABS, respektive BMW Motorrad Race ABS a kontrolu trakce, alias DTC.

Zplozenec pekla

S 1000RR 1Teď už se ale konečně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, k čemu tahle motorka byla sestrojena. K neskutečně rychlé jízdě na okruhu, na dálnici, na okreskách. Kamkoliv BMW vezmete, tam je jako doma. Můžete se pohybovat v rychlostech 90 km/h, nechat spadnout otáčky ke 4 000 a nic vás neotravuje. Plyn reaguje bez námitek i v takto v nízkých otáčkách, a když dostanete chuť, můžete lízat červený pole a hnát se po dálnici s neskutečnou jistotou. Výrobce mi jistě odpustí, ale motor v S1000RR mi připomíná Hondu a její vyladěné motory, které poskytují kroutící moment nacpaný testosteronem od začátku až do konce. Kawasaki zase asi půjčila horní konec, protože co se děje po překročení hranice 11 000 otáček, to tu vážně ještě nebylo. Žádný, ale opravdu žádný motor není tak elastický a zároveň nabušený výkonem jako tady. Představte si ten hukot jak společně s rychlořazením ládujete bez ubrání plynu jednu rychlost za druhou a kontrola trakce na palubce bliká jak splašená. Ještě teď mám před očima ten praskot, kterej známe jen ze závodních tratí. Neskutečný!

Život s ní

S 1000RR 16Cena okolo 400 000,- Kč? No, trochu se nám vrátila doba před patnácti lety, kdy litrové supersporty stály přesně tolik. Nicméně, vzpomeňte jak se na motorkách jezdilo tehdy a jak se jezdí teď. Nikdy nebylo na světě líp a BMW S1000RR to jen potvrzuje. Má všechno, co supersportovní motorka má mít. Neskutečné charizma, je tu i závan podpory továrního teamu, ale hlavně má tahle motorka pořádný koule! Je tu i sedlo pro spolujezdce, i když nouzové, ale co, je tady. Na motorce se dá každej den najít jiný detail, se kterým se hned pomažete pochlubit svym kámošům. A tady musim opět zmínit přístrojovku, protože to je místo, kam budete koukat nejčastěji. Tohle je prostě vrchol ergonomie a designérského umění! Spotřeba se nám pohybovala okolo 7 litrů, takže na testování super výsledek. Víme od majitelů, že se běžně jezdí za 6 litrů na sto kilometrů.

A co ostatní?

S 1000RR 4Co myslíte, dá se S 1000RR srovnat s konkurencí? To víte, že dá. S 1000RR není zas tak jiná oproti jiným, jenom je prostě ve všem lepší. Za rok za dva opět někdo vyrobí o něco lepší stroj, ale teď je nejlepší S 1000RR. Pokud máte ty peníze, měli byste alespoň jednou za život mít odvahu, jít a koupit tu nejlepší sportovní motorku. Nesmrtelnosti, jako načančaná Ducati 916, nedosáhne, ale ani se o to nesnaží. Snaha u BMW není, aby její plakát měl každej nad postelí, ale aby ji měl rovnou každej v garáži.

Jak to vidí Jimmy



Rozhodně musím říct, že tahle bestie předčila má očekávání. Než jsem si na ni sedl, slyšel jsem na ni ze všech stran samou chválu. A jako nevěřící Tomáš jsem to musel zkusit na vlastní kůži.

Po první jízdě mě S1000covka pohltila do sebe a začala ukazovat, co umí. Je to závoďák tělem i duší a rozhodně vás nenechá v klidu jen tak na pohodu jet krajinou.

Podvozek je naprosto skvělý ve všech směrech. Není ani tvrdý ani měkký a při nájezdu do každé zatáčky cítíte, co přesně udělá a dává vám tak větší pocit jistoty v každé situaci. Výkon motoru je neskutečný, ale zase nedává dojem, že ho nezkrotíte. Jen z ní musíte mít respekt a ona se vám dobře odvděčí. A když už máme skvělý podvozek a motor, tak je potřeba velmi kvalitních brzd, které tu opravdu umí nemožné.

Takže když to shrnu:
plusy: podvozek, brzdy, výkon motoru, celkové zpracování
minusy: ne moc velký objem nádrže

Přidat komentář 1

Navigace

Přihlášení:
Registrace
RSS